My Dear Friend...

Heissan! Tiedän, olen taas ollut pitkään omilla teilläni. Ja jatkosta osaan sanoa vain, että näitä pitkiä taukoja tulee aivan taatusti lisää. Mutta nyt asiaan!

Jokainen meistä tarvitsee ystäviä, tuttavia, kavereita yms. tueksi elämänpolulla. Minusta on tärkeää, että jokaisella meistä on edes yksi paras ystävä. Aion nyt kertoa minun parhaasta ystävästäni, Ronjasta.




https://www.youtube.com/watch?v=sQ28LLowPKg - Demi Lovato: Gift of A Friend


Supermodel

Miten tapasimme?


Minä ja Ronja tapasimme syksyllä 2012 taksvärkkipäivänä. Äitimme olivat ja ovat yhä samassa päiväkodissa töissä. Tehtävänämme oli korjata hajonneita nukkekodin kalusteita. Kaikki mitä Ronjasta tiesin, oli se, että hän on ujo ja hiljainen vieraiden ihmisten seurassa. Eipä kulunut kuin viitisen minuuttia, ja ajattelin: "Toiko muka hiljanen...?" Tulimme heti hyvin toimeen keskenämme ja meillä oli todella hauskaa, kun kasasimme nukkekodin kalusteita uudestaan - parittomat kaapinovet kiinnitettiin liukumäiksi puolikkaisiin hyllyihin ja niin edespäin. Sain kyllä myöhemmin kuulla, että nukkekodin kalusteiden oli valitettu olevan omituisia. "Valitukset" eivät kyllä paljon kiinnostaneet, sillä se taksvärkkipäivä oli ehdottomasti paras taksvärkkipäivä koskaan. 








Tampereelta ♥

Ja se jatkui...


Vaihdoimme taksvärkkipäivänä puhelinnumeroita. En muista enää, koska näimme ensimmäisen kerran taksvärkkipäivän jälkeen. En edes muista, missä näimme. Joka tapauksessa tutustuimme hiljalleen enemmän ja enemmän. Vuoden 2012 lopulla Ronja muutti Järvenpäähän ja myönnän silloin pelänneeni, että niin hyvin alkanut ystävyys kariutuu siihen, että Ronja muutti pois Vantaalta. Ei kariutunut. Muistaakseni joko kesän 2013 alussa tai lopussa kävin ensimmäsitä kertaa Järvenpäässä Ronjalla. Se on päivä, jonka myös Ronja muistaa aivan varmasti. Ensinnäkin juna, jonka piti olla Z, ei ollutkaan Z ja jouduimme kiireessä juoksemaan toiseen junaan. Nykyäänkään Järvenpäähän matkustaessani en uskalla laittaa molempia kuulokkeita korviin ennen kuin olen kuullut "Tämä on Z-juna Lahteen" -kuulutuksen. Toiseksi opin tuolloin, että Järvenpää ei ole Keski-Suomessa (kyllä, siitä huolimatta, että olen aina pitänyt maantiedosta ja pärjännyt siinä, luulin, että Järvenpää on Keski-Suomessa). Ronja jaksaa edelleen muistuttaa minua tästä aiheesta ja on myönnettävä, että ihmettelen, miten olen voinut luulla, että Järvenpää on Keski-Suomessa. No, takaisin aiheeseen. Kesän 2013 vierailu Järvenpäähän ei jäänyt viimeiseksi. Sen jälkeen olemme viettäneet Ronjan kanssa monet hauskat yökyläilyviikonloput Järvenpäässä. Jonkun verran olemme olleet myös täällä Vantaalla, mutta paremmin viihdymme "landella". Kesällä 2013 starttasi myös Linnanmäellä käyminen yhdessä. Siellä olemme loistavaa seuraa toisillemme, sillä molemmille tulee herkästi paha olo laitteissa - mihinkään Ukon tai Kiepin kaltaisiin laitteisiin ei siis ole asiaa. 
Meitä yhdistää moni muukin asia, esimerkiksi se, että pidämme molemmat valokuvaamisesta. Ronja tosin on siinä minua parempi. Pidämme molemmat myös Disneyn elokuvista valtavan paljon ja olemme kerran yrittäneet katsoa yhden kesän aikana kaikki Disney-klassikot läpi, mutta se jäi kesken... Olemme molemmat myös vannoutuneita joulufaneja, joskin minä taidan aloittaa joululaulujen kuuntelun sun muun touhotuksen vähän aiemmin.... Molemmille liikunta ja kunnossa pysyminen on myös tärkeää. Erojakin toki on, esimerkiksi se, että Ronja osaa laittaa ruokaa suunnilleen tuosta noin vain, kun minä taas tarvitsen yksinkertaisimpaankin ruokaan ohjeen (ja saatan silti mokata). Ja taitaapa olla niinkin, että minä olen aikalailla enemmän kaupunki-ihminen, kun taas Ronja viihtyy "landella" paremmin. 





Tää oli ihan hullu päivä :D Lunta huhtikuussa


Ja nyt...


Viimeisin yhteinen kokemuksemme oli viime viikonloppu. Olin ties kuinka monennen kerran Ronjalla yökylässä. Syy siihen oli tällä kertaa varsin merkittävä: Ronja täyttää tänään, 1.9. kahdeksantoista, eli saavuttaa täysi-ikäisyyden maagiset oikeudet. Vietimme Ronjan synttäreitä viime viikonloppuna etukäteen. Otimme ison kasan valokuvia toisistamme, kävimme kirpputoreilla, katsoimme pari leffaa (joista toinen oli minun pyynnöstäni joululeffa) sekä söimme paljon kaikkea hyvää. Minulle kuitenkin päällimmäiseksi jäi mieleen öinen tähtien katselu, kun istuimme ulkona terassilla vilttien ja tyynyjen alla katselemassa öistä tähtitaivasta. Täällä Vantaalla ei tähtiä kovin kirkkaina näe, ihan keinovalaistuksesta johtuen. Minulle oli siis elämys päästä katselemaan pilvetöntä yötaivasta. Toki olen sellaisen nähnyt ennenkin, mutta harvinaista se on. Ja minusta tähtien katselu on paljon parempi tapa viettää 18-vuotissynttäreitä kuin järjetön bilettäminen aamuyön tunneille on. 







Oot niin söpö tässä :)

Aikaisempiin kappaleisiin kuulumattomat jutut


Jep, nyt se kaikkein kiinnostavin osuus: yksityiskohdat.
Paras muistoni Ronjaan liittyen on varmaankin päättäriviikonloppu vuonna 2015. Se oli lämmin ja aurinkoinen viikonloppu, jonka me kulutimme heittämällä kenkää, valokuvaamalla, syömällä paljon kaikkea hyvää sekä pelaamalla Älypään Juniorivisaa. Nukkumaan menimme kuitenkin jo vähän jälkeen puolenyön, mikä oli aika säälittävä suoritus. Silloin ainakin minulla oli kuitenkin todella hauskaa ja muistan yhä sen onnellisuuden tunteen, joka sinä viikonloppuna valtasi minut päästä varpaisiin.
Parasta Ronjassa on luotettavuus. En muista koskaan miettineeni, voinko luottaa Ronjaan. Se on aina ollut itsestäänselvää. Arvostan myös sitä, että silloin kun minulla menee liian lujaa (eli usein), Ronja osaa ja uskaltaa sanoa ei. On myös mukavaa, kun on joku, jonka kanssa voisin puhua tuntikausia kyllästymättä.
Olen oppinut Ronjalta sen, millaista on, kun on paras ystävä. Olen myös oppinut, millaista on olla paras ystävä jollekin. Lisäksi olen oppinut paljon Suomen maantiedosta ja eri kaupungeista, joista Ronja tietää ilman muuta enemmän kuin minä. Tärkein asia, jonka olen oppinut, on kuitenkin se, millaista on, kun joku todella hyväksyy sinut kaikkine virheinesi. Se on myös jotain, mitä arvostan. Minussa nimittäin on paljon sellaisia luonteenpiirteitä, joihin monilla menee hermot välittömästi niiden ilmettyä. Tiedän, että ärsytän myös Ronjaa aina välillä, mutta olen ainakin tähän mennessä saanut anteeksi kaikki typerät temppuni. Toivon saavani anteeksi myös jatkossa.

Toivon, että ystävyytemme ei ikinä katkea. Ronja, olet minulle tärkeä ja minusta on enemmän kuin mahtavaa, että olet paras ystäväni. Siksi halusin tehdä tämän postauksen, halusin kertoa muillekin, kuinka upea paras ystävä minulla on.

Hyvää syntymäpäivää maailman ihanimmalle parhaalle ystävälle, Ronjalle! ♥

Rakkaudella, 
Reetta


Memories ♥ (siilikarjunta ♥)

Kommentit

  1. Paljon onneaa vaaaaan Ronja ja hieno teksti Reetta gurlll!! :3

    VastaaPoista
  2. Kiitos ihana tästä <3 Paras synttärilahja koskaan! Kiitos että oot kestäny mua ja kiitos että oot mun paras ystävä! Oot rakas <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä mitään, sun synttärit, sun päivä ♥ ja mä haluun vaan että sun päivä on loistava :) ja säkin oot rakas ♥

      Poista
  3. Ihana postaus! <3
    Tosi taitavasti toteutettu ym. ym ;)

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Soittorasiasta

Puhutaan pahaa

Ihan aikuisten oikeesti - koreografin ajatuksia